V mateřské škole jsou jasně stanovené hranice chování, které děti učí fungovat a kooperovat s ostatními v kolektivu a respektovat ostatní. Obvykle zahrnují pozitiva jako „jsme kamarádi“, „nasloucháme si“ nebo „chodíme pomalu“ a jsou formulována srozumitelně a pozitivně. Pravidla se tvoří společně s dětmi a pomáhají jim adaptovat se na prostředí školky.
S dětmi v Kuřátkách jsme si takové pravidla tvořili. Na základě besedy, rozhovorů, čtených příběhů a vlastních zkušeností jsme si režírovaly různé příběhy a situace, které vycházely z denních situací ve třídě. Ty jsme si pak nafotili, shlédli je v projekci, vytiskli a rozstříhali k použití do kartiček.
Dramatizovali jsme také krátké scénky, ať už šlo o chování nebo nějakou činnost ve třídě. Děti velmi bavilo si takto vlastní příběhy plánovat a určovat z vlastního pohledu, které to pravidlo potřebují připomenout nejvíce. Na chvilku jsme se stali scénáristy, dramaturgy, režiséry a herci, a moc nás to bavilo.
S pravidly budeme pracovat a vytvářet je po celý školní rok 2025 – 2026.













